Heb je een klacht over een kindercentrum of gastouderbureau? Bespreek je klacht dan met het kindercentrum of de gastouder of stuur ze een mail of brief. Kom je er samen niet uit of krijg je binnen 4 weken geen reactie?
Schakel dan het Klachtenloket Kinderopvang in. Daar probeert men een voor beide partijen aanvaardbare oplossing te vinden. Lukt dit niet of wil je geen gebruik maken van het Klachtenloket Kinderopvang? Dan kun je ervoor kiezen om je klacht of geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie.
Alle kinderopvangorganisaties zijn namelijk vanaf 1 januari 2016 verplicht aangesloten bij de Geschillencommissie Kinderopvang.
Deze commissie behandelt klachten van consumenten en oudercommissies tegen ondernemers in de kinderopvang.
De klachten kunnen gaan over:
- Dagopvang in kindercentra (kinderen van 0-4 jaar).
- Buitenschoolse opvang in kindercentra (kinderen van 4-12 jaar).
- Gastouderbureaus.