Een vraag over het gebruik van Mijn Kinddossier? Hieronder staan antwoorden op veelgestelde vragen.
- Heb je geen eigen DigiD? Inloggen met je eigen DigiD is een voorwaarde voor toegang tot Mijn Kinddossier. Iedereen met een BSN (burgerservicenummer) kan DigiD aanvragen op DigiD.nl.
- Probeer een andere browser / mobiel / computer om in te loggen. Mijn Kinddossier werkt met de meest recente browsers. Oudere browsers worden niet ondersteund.
- Het kan zijn dat jouw kind (nog) niet is aangemeld voor Mijn Kinddossier. Neem dan telefonisch contact met ons op.
- Ben je ingelogd met je eigen DigiD?
- Probeer een andere browser / mobiel / computer. Mijn Kinddossier werkt met de meest recente browsers. Oudere browsers worden niet ondersteund.
- Neem met ons telefonisch contact op.
Ja, ga naar het kopje ‘Mijn gegevens’, hier kun je je naam aanpassen (vergeet niet op opslaan te drukken).
- Als jouw kind geboren is vóór 1 september 2007 dan is hij/zij niet aangemeld voor Mijn Kinddossier. Mijn Kinddossier is voor kinderen tot 12 jaar.
- Jouw kind is (nog) niet bij ons in zorg (schoolgaand in onze regio of in zorg op een consultatiebureau van ons).
- Jouw kind is nog maar net schoolgaand in onze regio. Het kan zijn dat wij dat wij jouw kind administratief nog in zorg moeten nemen, dit kan 6 weken duren.
- Er ontbreken gegevens die wij nodig hebben om de relatie tussen gezaghebbende ouder en kind te leggen.
- Neem in geval van onbeantwoorde vragen telefonisch contact met ons op.
- Misschien staat jouw e-mailadres nog niet (goed) ingevoerd in Mijn Kinddossier. Dit controleer je eenvoudig door in te loggen.
- Onder het kopje ‘Mijn gegevens’ vul je je e-mailadres en mobiele nummer in. Deze gegevens zijn belangrijk voor ons. We hebben ze nodig om uitnodigingen (via e-mail) en herinneringen (via sms) te kunnen sturen.
Er is in de periode waarin je kunt zoeken naar een nieuw tijdstip voor jouw afspraak geen ruimte meer beschikbaar. Neem telefonisch contact met ons op.
Waarschijnlijk klopt het e-mailadres dat in Mijn Kinddossier vermeld staat niet (meer) of je hebt jouw e-mailadres niet ingevuld. Je kunt jouw e-mailadres toevoegen of wijzigen onder het kopje ‘Mijn gegevens’ in Mijn Kinddossier.
Ouders met gezag kunnen in Mijn Kinddossier. Zijn ouders niet getrouwd? Dan is Mijn Kinddossier ook toegankelijk voor de ouder die het kind heeft erkend (alleen als in de Gemeentelijke Basisadministratie bij deze ouder geen speciale gezagstatus is opgeschreven).
Pleegouders of een voogd kunnen toegang krijgen na het invullen van een toestemmingsverklaring.
Om in te loggen in Mijn Kinddossier heb je een DigiD nodig. Dit zorgt ervoor dat de gegevens van het kind goed beveiligd zijn.
Ja, dat is mogelijk, als in de Gemeentelijke Basisadministratie bij deze ouder geen speciale gezagstatus is opgeschreven. Als het gezag maar bij één ouder staat geregistreerd, en er dus een speciale gezagstatus is, heeft alleen die ouder toegang.
Heb je een pleegkind maar geen gezag? En is het wel nodig dat je in Mijn Kinddossierkunt? Kijk dan bij Toestemming voor pleegouder.
Mijn Kinddossieris alleen toegankelijk voor jou als ouder. Om in te loggen op Mijn Kinddossierheb je een DigiD nodig. Je kunt er ook voor kiezen om van de DigiD App of SMS functie gebruik te maken (2-factor authenticatie).
De lijn waarover de data gaat is een beveiligde verbinding. Gegevens worden versleuteld gestuurd. Hierdoor zijn de gegevens niet te herleiden. Topicus (de leverancier van Mijn Kinddossier) voert jaarlijks controles uit waardoor de veiligheid gewaarborgd is. Verder laat Topicus van Mijn Kinddossier stelselmatig de betrouwbaarheid testen door onafhankelijke, professionele partijen.
Als een link niet opent, dan horen wij dat graag. Laat het ons weten via jeugdgezondheidszorg@ggdgelderlandzuid.nl of neem telefonisch contact met ons op.
Voor het openen van een folder kun je gebruik maken van Adobe Acrobat Reader | Download in Android Play Store | Download in Apple App Store
Nee, dit is het niet mogelijk. Mijn Kinddossier is toegankelijk via je DigiD. Dit is een persoonlijk identificatiemiddel. Als gevolg daarvan kun je alleen je eigen gegevens inzien en wijzigen. De partner logt in met zijn/haar eigen DigiD en kan dan de eigen gegevens toevoegen of wijzigen.
Wil je geen gebruik maken van Mijn Kinddossier? Bespreek dit met je Jeugdarts of Jeugdverpleegkundige van het consultatiebureau. Of neem telefonisch contact met ons op.
Ja, beide ouders (met gezag) kunnen inloggen in Mijn Kinddossier. Iedere ouder doet dit met zijn/haar eigen DigiD.
Je ontvangt een uitnodiging via de e-mail wanneer je je e-mail adres hebt ingevoerd onder het kopje ‘Mijn Gegevens’ in Mijn Kinddossier.
Nee, alleen de vaccinaties gegeven door de Jeugdgezondheidszorg van GGD Gelderland-Zuid staan in Mijn Kinddossier.
De Jeugdgezondheidszorg van de GGD registreert sinds 2018 vaccinaties digitaal. Eerdere vaccinaties en vaccinaties die niet door Jeugdgezondheidszorg gegeven zijn, ontbreken daardoor. Mist u vaccinaties die na 1 januari 2018 door Jeugdgezondheidszorg gegevens zijn, neem dan telefonisch contact op met de afdeling Jeugdgezondheidszorg.
Soms staat er onterecht dat uw kind bepaalde vaccinaties nog moet krijgen. Dit wordt in de loop van de tijd administratief recht getrokken.